Luvut meille – tulos teille!

Miksi Optimi?

Eikö olisi mukavaa, jos tilitoimistosi auttaisi sinua:

📈 Kasvamaan
💸 Minimoimaan verotuksesi
📊 Tulkitsemaan datan rahanarvoiseksi tiedoksi

Optimi Talouspalvelujen missio on yksinkertainen:
Kun sijoitat Optimin palveluihin, me tienaamme sen sinulle moninkertaisesti takaisin

Graafi

"Vielä muutama vuosi sitten tilitoimisto oli asiakkailleen pelkkä kulu, jonka tehtävä oli vastata vain asiakkaidensa kirjanpidosta ja tehdä kerran vuodessa tilinpäätös. 2020-luvulla tilitoimisto on tiedolla johtamisen konsultti ja asiakkaidensa tärkein kumppani."

OPTIMI TALOUSPALVELUIDEN JOHTO

Samuli Simolin
Tilitoimistojohtaja

Terve! Olen vahvuusalueellani, kun saan avata yrityksesi talousluvut ja kertoa, miten pääsette parempaan tulokseen!

  • KTM, KLT, tilintarkastaja, johdon konsultti
  • Erikoisosaamista taloushallinnon lainsäädäntö, kassavirta-analyysit, talousjohdon raportointi
  • Kolmen kaupan alan yrityksen talous ja hallintopäällikkö 2002-2013
  • Tilitoimiston johtotehtävät 2014->
Pekka Mäkelä
Myyntijohtaja

Tervehdys! Minä palan halusta tuotteistaa, myydä ja kouluttaa. Lisäksi, mikään ei ole parempaa kuin muuttaa kapulakieli yrittäjän arkikielelle ja auttaa asiakkaita juridisen viidakon läpi!

  • KTM, yritysjuridiikka
  • Erikoisosaamista vero-optimointi, holdingyhtiöt, yritysjärjestelyt, osakassopimukset
  • Sarjayrittäjä: kokemusta neljän eri liiketoiminnan rakentamisesta omistajana
Janne Grönroos
Kehitysjohtaja

Hauska tutustua! Olen parhaimmillani, kun pääsen kehittämään prosesseja, ratkaisemaan ongelmia sekä visualisoimaan datan tiedoksi!

  • KTM, laskentatoimi, markkinointi ja yritysjuridiikka
  • Erikoisosaamista liiketoiminta-analytiikka, johdon laskentatoimi, taloushallinnon IT-ratkaisut sekä liiketoimintastrategia
  • Business Controller

Kuulostaako tutulta?

Alan tyypillisiä ongelmia ja mitä Optimi tekee toisin

Usein kuultua

Et tiedä, miten yritykselläsi menee!

”Teenkö voittoa vai tappiota?”
”Onko minulle tulossa mätkyjä?”
”Onko ALVit maksettu oikein?”
”Riittääkö kassa?”
”Maksanko liikaa veroja?”

Keskiverto tilitoimisto laittaa luvut kansiin ja se on sekä työn alku että loppu. Et koe varmuutta siitä, että asiasi on hoidettu oikein. Epävarmuus yrityksesi tilasta häiritsee jo yöuniasi.

Kun valitset Optimin

Yritykselläsi menee erinomaisesti

”Tiedän miten yritykselläni menee ja, mitä voin tehdä paremmin.”
”En maksa senttiäkään liikaa veroja.”
”Ymmärrän lakisääteiset velvollisuuteni ja ne ovat kunnossa.”
”Saan säännöllisesti tietoa yritystäni koskevista asioista.”
”Koen, että yritykseni talousasiat ovat hyvissä käsissä.”

Optimi Talouspalvelut pitää huolen siitä, että jokainen talousasiantuntija auttaa asiakkaitaan menestymään. Pidämme säännöllisesti yhteyttä yritystäsi koskevista tärkeistä asioista ja autamme minimoimaan verorasituksesi sekä optimoimaan kassavirtasi.

Kun valitset Optimin

Tutut henkilöt vastaavat sinulle heti

”Tunnen omistajat henkilökohtaisesti.”
”Kanssani sovitut asiat on dokumentoitu erinomaisesti.”
”Saan vastaukset kysymyksiini käytännössä heti.”
”Asioistani vastaa ja tietää useampi henkilö.”

Optimilla on annettu erikoisarvo asiakkaiden asioiden dokumentointiin, optimoituun prosessikuvaukseen ja varahenkilöjärjestelyyn. Uudet asiakkaat vastaanottaa käyttöönottoihin erikoistunut osaaja, joka tekee yksityiskohtaisen ja standardoidun dokumentaation asiakkaan talousasioista ja sovituista käytännöistä. Jokaiselle asiakkaalle nimetään kirjanpitäjä ja varahenkilö, ja vaikka nimetty kirjanpitäjä joskus vaihtuisikin, niin tieto ei ikinä häviä. Optimin henkilöstö on ylpeä nopeasta vasteajastaan – asiakas ei saa joutua odottamaan!

Usein kuultua

Kirjanpitäjät vaihtuvat ja kehenkään ei saa yhteyttä!

”Saan selitellä vähän väliä samoja asioita uusille kirjanpitäjille.”
”En edes tiedä, kuka nykyään vastaa asioistani.”
”Sähköposteihini ja puheluihini ei vastata.”
”Kukaan ei tunnu ottavan vastuuta mistään.”

Ovi käy oikealta ja vasemmalta ja kirjanpitäjät tuntuvat vaihtuvan viikon välein. On alkanut tuntumaan siltä, etteivät asiat ole enää kenenkään hallussa. Mitään sovittuja asioita ei ole dokumentoitu ja aikaa palaa tarpeettomasti samojen asioiden läpikäymiseen aina, kun henkilö vaihtuu. Yhteydenotot tuntuvat katoavan bittiavaruuteen ja asenne tuntuu olevan luokassa ”älkää soittako meille vaan me soitamme teille [jos soitamme]”.

Usein kuultua

Hinnoittelu on sekavaa ja rahalle ei saa vastinetta

”En ymmärrä, mistä laskuni koostuu.”
”Joudun maksamaan jatkuvasti lisätöistä, joista ei ole sovittu.”
”Kirjanpitoni hinta muuttuu jatkuvasti ja ohjelmisto maksaa erikseen.”
”Olisin valmis maksamaan laajemmasta palvelusta, mutta minulle ei edes tarjota lisäpalveluja.”

Kirjanpidon laskutuksen peruste on kaikkea muuta kuin selvä. Et tiedä, mitä palveluusi kuuluu ja mitä siihen ei kuulu. Laskua on hyvin vaikea tulkita ja se on sisällöltään käytännössä salatiedettä. Haluaisit talouspäällikön tukea ja konsultointia, mutta sitä et saa pyytämälläkään.

Kun valitset Optimin

Kiinteä hinta ja selkeä tuotto sijoitukselle

”Maksan palvelupaketistani yhden kiinteän hinnan.”
”Tiedän tarkalleen, mitä palveluni pitää sisällään.”
”Hinnoittelu on tasaista ja selkeää.”
”Minulle tarjotaan säännöllisesti hyödyllisiä lisäpalveluja.”
”Optimin tilitoimistopalvelut ovat enemmän sijoitus kuin kulu.”

Optimin asiakkaat maksavat pääosin yhden kiinteän kuukausiveloituksen, joka sisältää myös ohjelmistoveloitukset. Hinnoittelun lähtökohtana on toimialakohtainen palvelupaketti, joka räätälöidään asiakkaan erikoistarpeiden mukaiseksi. Hinta muuttuu vain, jos volyymeissa ja liiketoiminnassa tapahtuu oleellisia muutoksia. Tarjoamme kaikille asiakkaillemme heitä hyödyttäviä Personal Business Trainer -palveluja. Haluamme, että jokainen asiakkaamme tienaa sijoituksensa meihin moninkertaisesti takaisin.

PALVELUT JA HINNOITTELU

OPTIMI TALOUSHALLINTO

alkaen 4000 / tilikausi
  • 100 % sähköinen taloushallinto
  • Koko vuoden kirjanpito
    ja ALV-ilmoitukset
  • Tilinpäätös ja veroilmoitus
  • Procountor tai Netvisor
  • Omistajan vero-optimointi
  • Nimetty kirjanpitäjä ja varahenkilö
  • Johdon ajan minimoiva prosessi
  • Saatavilla runsaasti lisäpalveluja ja räätälöintimahdollisuuksia

PERSONAL BUSINESS TRAINER

alkaen 6000 / tilikausi
asiakaskohtainen räätälöinti
  • Voi sisältää esimerkiksi
  • Johdon talousraportointi
  • 📊 Microsoft Power BI 📈
  • Budjettiseuranta
  • Kassavirta-analyysit
  • Rahoituksen suunnittelu
    ja Startup-rahoitus
  • Kasvuohjelman laadinta ja seuranta
  • Corporate Governance
  • Strateginen hankintatoimi ja sopimukset
  • HR-palvelut

OPTIMIN PROJEKTIT

TARJOUKSEN MUKAAN
  • Holdingyhtiön perustaminen ja hyödyn kartoitukset
  • Yritysjärjestelyt (esim. fuusio, jakautuminen, tytäryhtiöt)
  • Osakassopimukset
  • Business Finland -rahoitus | Kartoitus, hakemus ja seuranta
  • Palkan ja osingon suhteen optimointi
  • Virheellisen tai puutteellisen kirjanpidon korjaus
  • Taloushallinnon terveystarkastus
  • Sukupolvenvaihdokset

Luvut meille – tulos teille!